لوازم و قطعات يدكي لوازم و قطعات يدكي .

لوازم و قطعات يدكي

لنت ترمز تويوتا

لنت

لنت ترمز تويوتا

از آنجايي كه از نامش پيداست مربوط به ترمز خودرو است ولي وظيفه آن در تزمط چيست بايد گفت كه وظيفه مهمي را ايفا مي كند و فردي كه خودرو دارد بايد هر ۳ ماه يا كمتر به فكر تعويض لنت ترمز باشد .

زماني كه راننده قصد ترمز گرفتن مي كند نصف ثانته طول مي كشد بعد پا را روي پدال فشار مي دهد و باز نصف ثانته طول مي كشد تا روغن در لنت ها به حركت در آمد و بر روي ديسك چرخ ها بنشيند و بعد با فشاري كه به آن مي آورد و تقريبا قدرتي ده برابر قدرت موتور كه چرخ ها را به جلو مي راند لنت ها به ديسك چرخ ها فشار مي آورند و با تبديل انرژي حركتي چرخ به انرژي گرمايي انرژي آن را كاسته و باعث توقف چرخ ها مي شوند .

هر چرخي با وجود اين تعاريف يك لنت دارد و لنت هاي چرخ هاي عقب بزرگتر است ولي از آنجايي كه در هنگام توقف بر روي چرخ هاي جلو فشار بيشتري وارد مي شود لنت هاي چرخ هاي جلو زودتر خورده شده و به اضاي هر دو بار تعويض لنت هاي چرخ جلو بايد يك بار لنت هاي عقب را تعويض كرد و علاوه بر اين براي هر خودروي قيمت متفاوتي براي لنت ها وجود دارد بسته به سيستم خودرو مثلا براي پرايد حدود ۲۰ هزار تومان است ولي براي مرسدس بنز حدود ۹۰۰ هزار تومان كه بسته به موادي كه در آن به كار برده مي شود متغير است .

براي تهيه لنت ها از مواد مختلفي استفاده مي شود و با توجه به اين كه لنت از دو قسمت كفشك و لقمه لنت ساخته شده بعد از ريخته شدن مواد در داخل قالب لنت بر روي كفشك با فشار زياد پرس مي شود بر روي لنت ها معمولا سوراخ هايي ديده مي شود كه براي خروج گرما از آن مي باشد و موجب اين مي شود كه لنت ديرتر خورده شود و علاوه بر اين لبه هاي آن را مي كوبند و يا پخ مي كنند تا بر روي ديسك ها به خوبي بخوابد .

استفاده از ترمز ABS به اين دليل حائز اهميت است كه به جاي اين كه لنت ها بر روي ديسك بخوابند و به دليل فشار زيادي كه به آنها مي آيد زود از بين بروند با اين ترمز لنت در يك ثانته حدود ۴۰ مرتبه بر روي ديسك قرار مي گيرد و دوباره بلند شده و دوباره مي نشيند با اين كار لنت ها زياد داغ نمي شوند و اجازه خنك شدن به آن داده مي شود و عمر لنت ها و ديسك بيشتر مي شود .

فراموش نكنيد در زمان سراشيبي با سرعت بالا رانندگي كردن لنت ها آينه مي كند و احتياج به تعويض پيدا مي كند لنت ترمز آينه شده برابر با تصادف است .


برچسب: ، انواع لنت ترمز تويوتا، قطعات يدكي تويوتا، قيمت قطغات يدكي تويوتا، لوازم يدكي تويوتا، مزاياي لنت ترمز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۲:۲۷ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :